arrow_drop_up arrow_drop_down

Voeding en Beweging

Twee natuurlijke medicijnen voor een gezond en vitaal leven!

We weten allemaal dat gezond eten en voldoende bewegen belangrijk is voor onze vitaliteit en gezondheid. In de supermarkt word je aan alle kanten bestookt met begrippen als “ gezonde keus” , 0% vet, bevat geen suiker, ambachtelijk bereid of omega 3 en 6 toegevoegd!  Maar is dit wel allemaal gezond? En om voldoende te bewegen moet je dan iedere dag naar de sportschool? Je zal hier maar een hekel aan hebben! 


Ik wil je laten ontdekken wat gezonde voeding is en laten ervaren dat gezond eten eenvoudig is. Om gezond te eten hoef je niet de hele dag aan de rauwkost. En wat betreft bewegen laat ik je ontdekken hoe je voldoende en regelmatig bewegen in je dagelijks leven in kan bouwen op een voor jou passende en leuke manier!

Voeding

Voeding is meer dan calorieën verzamelen of tellen. Een gezond en evenwichtig voedingspatroon zorgt voor energie en de noodzakelijke bouwstoffen. Veel van de voedingsmiddelen die je in de supermarkt vindt zijn bewerkt, zij zijn rijk aan energie, maar zeer arm aan belangrijke benodigde voedingsstoffen. Je voedingspatroon moet dus voeden en niet alleen vullen. Maar niet alleen wat je eet ook hoe vaak je eet en wanneer je eet horen bij een gezond voedingspatroon. 


Als voeding voor jou een aandachtspunt is, omdat je jezelf beter wil voeden, je op een gezonde manier gewicht wilt verliezen of je gewoon fitter wil voelen, gaan we samen jouw voedingspatroon bekijken. We besteden aandacht aan wat eet je, hoeveel maar ook aan wat jouw relatie met voeding is. Ben je een emotie-eter,  neem je de tijd om te eten en boodschappen te doen, heb je te maken met stress? Dat zijn belangrijke aandachtspunten.

Wat levert goede voeding en regelmatig bewegen mij op?

Meer energie en een fitter gevoel

Afvallen op een gezonde en natuurlijke manier

Beter slapen

Lekkerder in je vel zitten

Betere conditie en meer kracht

Bewegen

Het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en niet om de hele dag op een stoel naar een beeldscherm te staren. Te weinig lichaamsbeweging kan onder meer leiden tot gewrichts- en gewichtsklachten, hart- en vaatziekten en een uitgeblust gevoel. Bewegen is niet hetzelfde als je 3 x in de week een uur in het zweet werken de sportschool. Bewegen is dat je gedurende de dag regelmatig je spieren gebruikt. Met eenvoudige oefeningen en je eigen lichaamsgewicht kan je hier dagelijks, op een voor jou passende manier aandacht aan besteden. Ook op kantoor.


Als je vindt dat je te weinig beweegt en de dag grotendeels zittend doorbrengt en je wilt hier verandering in aanbrengen, laten we dan samen eens kijken waar voor jou de “ winst” zit. 

Interesse, meer weten? Neem contact met mij op